HISTORIA




Lowriding idzie śladami starej Meksykańskiej tradycji, w której to koń nie stanowił głównego środka transportu, lecz był symbolem statusu społecznego. Ludzie jeżdżący konno pokonując duże odległości nie dbali o to gdzie i czy w ogóle będą mieli godne miejsce do snu, dla nich ważne było tylko to by ich koń maił zawsze uczesaną, czystą grzywę i by to jemu było dobrze. Właściciele tych koni wydawali często fortuny na srebrne, czasem nawet złote ozdoby do których należały również podkowy. Koń w kulturze Meksykańskiej pełnił bardzo ważną role w życiu społeczeństwa, przewodził paradom, konno witano przyjezdnych do małych miasteczek i na różne fiesty. Można śmiało powiedzieć że w Meksykańskiej historii koń stanowi pewnego rodzaju figurę narodową. W XX wieku młodzi meksykanie odstawili konie i przesiedli się na piękne maszyny, każdy z nich wyniósł swój pojazd na ten sam poziom kultu, który wcześniej zajmowały konie. To zjawisko Meksykańsko-Amerykańskie rozpoczęło się w 1930r. niektóre źródła podają nawet daty o kilka lat wcześniej we wschodnim Los Angeles i stało się domeną Latynosów. Używali oni do tego ogromnej pomysłowości starając się jak najbardziej obniżyć koszta dodania klasy swoim pojazdom. Oczywiście na początku tego typu autami jeżdżono jedynie w niedziele. Lowridery zaczęły się pojawiać się w południowych stanach USA w latach 30' za sprawą meksykańskich emigrantów , którzy zmieniając wygląd samochodu chcieli pokazać swoją latynoską odrębność. Pierwsze Lowridery pojawiły się w Los Angeles w 1930 roku. Z czasem zaczęły one zdobywać coraz większą popularność a dla wielu młodych ludzi stały się niejako przedmiotem kultu. Szczyt popularności przypada na lata 60' , 70' i 80' i początek 90 . Samochody tego typu stały się tematem piosenek Np. War - "Lowrider" , często pojawiały się również w filmach i serialach. Dziś Lowridery istnieją się dzięki muzyce rap. (w teledyskach, na ulicach). '"-->