HISTORIA
Lowriding idzie śladami starej Meksykańskiej tradycji,
w której to koń nie stanowił głównego środka transportu,
lecz był symbolem statusu społecznego.
Ludzie jeżdżący konno pokonując duże odległości
nie dbali o to gdzie i czy w ogóle będą mieli godne miejsce do snu,
dla nich ważne było tylko to by ich koń maił zawsze uczesaną,
czystą grzywę i by to jemu było dobrze.
Właściciele tych koni wydawali często fortuny na srebrne,
czasem nawet złote ozdoby do których należały również podkowy.
Koń w kulturze Meksykańskiej pełnił bardzo ważną role w życiu społeczeństwa,
przewodził paradom, konno witano przyjezdnych do małych miasteczek i na różne fiesty.
Można śmiało powiedzieć że w Meksykańskiej historii koń stanowi pewnego rodzaju figurę narodową.
W XX wieku młodzi meksykanie odstawili konie i przesiedli się na piękne maszyny,
każdy z nich wyniósł swój pojazd na ten sam poziom kultu, który wcześniej zajmowały konie.
To zjawisko Meksykańsko-Amerykańskie rozpoczęło się w 1930r.
niektóre źródła podają nawet daty o kilka lat wcześniej we wschodnim Los Angeles i stało się domeną Latynosów.
Używali oni do tego ogromnej pomysłowości starając się jak najbardziej obniżyć koszta dodania klasy swoim pojazdom.
Oczywiście na początku tego typu autami jeżdżono jedynie w niedziele.
Lowridery zaczęły się pojawiać się w południowych stanach USA w latach 30' za sprawą meksykańskich emigrantów ,
którzy zmieniając wygląd samochodu chcieli pokazać swoją latynoską odrębność.
Pierwsze Lowridery pojawiły się w Los Angeles w 1930 roku.
Z czasem zaczęły one zdobywać coraz większą popularność a dla wielu młodych ludzi stały się niejako przedmiotem kultu.
Szczyt popularności przypada na lata 60' , 70' i 80' i początek 90 .
Samochody tego typu stały się tematem piosenek Np. War - "Lowrider" ,
często pojawiały się również w filmach i serialach.
Dziś Lowridery istnieją się dzięki muzyce rap. (w teledyskach, na ulicach).
'"-->Darmowy hosting zapewnia PRV.PL